lørdag 11. februar 2023

Blåbær og sopp

 Blåbær og sopp finner man ikke i hagen, men ikke mange meter unna. Det er et must som vi alltid må ha i fryseren. Min soppfavoritt er traktekantarell, men vanlig kantarell er godt det og. Det hender vi plukke steinsopp, om vi finner det før den råtner, men det er helt klart mest kantarell. Å plukke blåbær er også en obligatorisk aktivitet. Alle vil ha blåbær på pannekakene, og da må den i hus. Jeg fryser ned mange i brødposer, og tar opp etterhvert som jeg behøver. De fryser ikke sammen om man plukker dem når det er tørt i været, rensker og putter dem i fryseren samme dag. Jeg har hatt hageblåbær i mange år, men aldri fått bær på dem. Det til tross for at det er flere som står sammen. Jeg flyttet dem i fjor, så får vi se etterhvert hvordan det går. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar